Συχνές ερωτήσεις & απαντήσεις

1. Πως μπορώ να κάνω εγγραφή στα «Ποδήλατα του ΚΠΙΣΝ»;

Η διαδικασία εγγραφής στα «Ποδήλατα του ΚΠΙΣΝ» είναι γρήγορη, απλή, και σου δίνει άμεσα τη δυνατότητα να νοικιάσεις ένα από τα 50 ποδήλατα ενηλίκων των σταθμών Κέντρο Επισκεπτών, Αγορά και Πίσω Αγορά, αλλά και ένα από τα 25 παιδικά ποδήλατα.Αν είσαι άνω των 18 ετών, μπορείς να εγγραφείς:

  • Στο Κέντρο Επισκεπτών: ενημερώνεσαι για τους όρους χρήσης της υπηρεσίας, συμπληρώνεις την έντυπη φόρμα που θα σου δοθεί και παραλαμβάνεις τη Κάρτα Ποδηλάτου (5€+5ώρες ποδηλασίας)
  • Στο snfcc./bikes: ενημερώνεσαι για τους όρους χρήσης της υπηρεσίας, δημιουργείς λογαριασμό χρήστη δωρεάν, και έχεις πλέον τη δυνατότητα να αγοράσεις χρόνο χρήσης

2.Ποια είναι η χρέωση της υπηρεσίας και πως πραγματοποιείται;

Εφόσον έχεις εγγραφεί και αποκτήσει δικαίωμα πρόσβασης στα Ποδήλατα του ΚΠΙΣΝ, η χρέωση ξεκινά από τη παραλαβή ενός ποδηλάτου έως και την επιστροφή του, γίνεται ανά 60 λεπτά και είναι 1/ώρα.

3. Πως μπορώ να νοικιάσω ένα ποδήλατο ενηλίκων;

Μπορείς να νοικιάσεις ένα από τα 50 ποδήλατα ενηλίκων του ΚΠΙΣΝ με δύο τρόπους:

  • ΜεΚάρτα Ποδηλάτου: συνδρομή (ΑΔΤ, ονοματεπώνυμο, κινητό) → παραλαβή κάρτας ποδηλάτου (5+5 ώρες ποδηλασίας) → επιλογή ποδηλάτου από σταθμό ηλεκτρονική ανάγνωση Κάρτας Ποδηλάτου ενοικίαση ποδηλάτου.
  • Με λογαριασμό χρήστη: εγγραφή (ονοματεπώνυμο, email, κινητό) στο snfcc.org/bikes → αγορά χρόνου χρήσης με πιστωτική/χρεωστική κάρτα ή VivaWallet (πακέτα 3-5-10-20) → επιλογή ποδηλάτου από σταθμό → αποστολή <BIKE+αριθμός κλειδαριάς> στο 54045 → ενοικίαση ποδηλάτου.

4. Πώς μπορώ να επιστρέψω ένα  ποδήλατο ενηλίκων;

Η διαδικασία επιστροφής είναι ίδια σε κάθε περίπτωση.

  • Επιλέγεις μια κενή θέση στις βάσεις πρόσδεσης. Μέσα από το χάρτη, μπορείς να παρακολουθείς σε πραγματικό χρόνο τις διαθέσιμες θέσεις στους σταθμούς.
  • Πιέζεις το πλήκτρο που αντιστοιχεί στην κλειδαριά της θέσης πρόσδεσης που επέλεξες και τοποθετείς το ποδήλατο στην κλειδαριά. Η ταυτότητα του κοινόχρηστου ποδηλάτου αναγνωρίζεται αυτόματα και η κλειδαριά ασφαλίζει. Το κλείδωμα επιβεβαιώνεται με ένα ηχητικό σήμα.
  • Επιλέγοντας το κατάλληλο πλήκτρο (YES/ΝΑΙ – NO/ΟΧΙ) δηλώνεις αν το κοινόχρηστο ποδήλατο που επέστρεψες έχει κάποια βλάβη.

Αν για κάποιον λόγο δεν μπορείς να επιστρέψεις το κοινόχρηστο ποδήλατο που χρησιμοποίησες, επικοινώνησε με το τμήμα υποστήριξης τηλεφωνικά (210 3004441).

5. Πως μπορώ να νοικιάσω ένα παιδικό ποδήλατο;

Για να παραλάβεις ένα από τα 25 παιδικά ποδήλατα του ΚΠΙΣΝ πρέπει να διαθέτεις Κάρτα Ποδηλάτου ή λογαριασμό χρήστη και να έχεις διαθέσιμο χρόνο χρήσης. Το προσωπικό του Κέντρου Επισκεπτών μισθώνει ένα αριθμημένο παιδικό ποδήλατο στο λογαριασμό σου και σου παραδίδει το αντίστοιχο κλειδί. Η χρέωση ξεκινά με τη παραλαβή του κλειδιού και ολοκληρώνεται με την επιστροφή του στο Κέντρο Επισκεπτών. Προσοχή! Είναι σημαντικό το κλειδί να επιστραφεί εντός ωραρίου εξυπηρέτησης και υποστήριξης της υπηρεσίας (9:00-21:00).

6. Στο σταθμό ποδηλάτων δεν υπάρχουν διαθέσιμα ποδήλατα ή ελεύθερες θέσεις πρόσδεσης. Τι να κάνω;

Τα Ποδήλατα του ΚΠΙΣΝ αναδιανέμονται καθημερινά μεταξύ των σταθμών, προκειμένου να υπάρχουν πάντα ελεύθερα ποδήλατα και θέσεις στάθμευσης. Επίσης, οι θέσεις πρόσδεσης είναι περισσότερες από τα διαθέσιμα ποδήλατα για να αποφεύγεται αυτό το φαινόμενο. Μπορείς να πληροφορηθείς σε πραγματικό χρόνο για τη διαθεσιμότητα ποδηλάτων και θέσεων στο χάρτη του snfcc.org/bikes και να κατευθυνθείς στον πλησιέστερο σταθμό που μπορεί να σε εξυπηρετήσει.

7. Ποιος είναι ο μέγιστος επιτρεπόμενος χρόνος χρήσης ενός ποδηλάτου;

Τα ποδήλατα του ΚΠΙΣΝ προορίζονται για σύντομη χρήση, προκειμένου να γίνει χρήση και από άλλους επισκέπτες. Η διάρκεια ενοικίασης προτείνεται ιδανικά να μην ξεπερνά τις 5 ώρες, ενώ η επιστροφή ενός ποδηλάτου του ΚΠΙΣΝ πρέπει να πραγματοποιείται κατά προτίμηση κατά τη διάρκεια του ωραρίου εξυπηρέτησης και υποστήριξης της υπηρεσίας (9:00-21:00) και το αργότερο εντός 24ώρου από την ενοικίασή του.

8.Που επιτρέπεται η χρήση ποδηλάτου;

Τα Ποδήλατα του ΚΠΙΣΝ προορίζονται για χρήση κυρίως εντός του χώρου του ΚΠΙΣΝ και στους ποδηλατοδρόμους περιμετρικά του Πάρκου του ΚΠΙΣΝ, ενώ απαγορεύεται να εισέλθεις εντός του Πάρκου. Όποια διαδρομή και αν επιλέξεις, οφείλεις να οδηγείς με αυξημένη προσοχή, ενώ είναι ευθύνη σου η τήρηση των κανόνων ασφαλείας και του Κ.Ο.Κ. (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας).

9. Τι πρέπει να προσέξω όταν παραλαμβάνω ένα ποδήλατο;

Η λειτουργία των Ποδηλάτων του ΚΠΙΣΝ παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο και οι επιμέρους εξοπλισμοί ελέγχονται καθημερινά, ώστε να παραδίδονται σε καλή κατάσταση προς ασφαλή χρήση.
Παρόλα αυτά, είναι απαραίτητο να ελέγχεις ένα ποδήλατο πριν το χρησιμοποιήσεις, προκειμένου να βεβαιωθείς για την ασφάλειά του.

Τα κύρια σημεία που θα πρέπει να ελέγξεις προτού παραλάβεις ένα ποδήλατο είναι τα εξής:

  • Έλεγξε την πίεση των ελαστικών.
  • Περίστρεψε τους τροχούς αργά και ελέγξτε για χαρακιές στο πέλμα και τα πλαϊνά.
  • Έλεγξε ότι και οι δύο τροχοί είναι κάθετοι και βιδωμένοι στις υποδοχές του πιρουνιού και του σκελετού.
  • Πίεσε τις μανέτες του φρένου. Έλεγξε τα καλώδια και βεβαιώσου ότι η κίνηση της μανέτας μεταδίδεται ομαλά στα φρένα μέσω των συρμάτων.
  • Έλεγξε ότι η σέλα και ο λαιμός τιμονιού είναι ευθυγραμμισμένα με τον επάνω σωλήνα του σκελετού και αρκετά σφιγμένα, ώστε να μην μπορείς να τα περιστρέψεις.

Στην περίπτωση που το κοινόχρηστο ποδήλατο παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα, επέστρεψε το χωρίς χρέωση εντός 6 λεπτών σε κάποιο σταθμό έτσι ώστε να το ασφαλίσεις δηλώνοντας την ύπαρξη βλάβης (επιλογή οθόνης: NO/ΟΧΙ) και να παραλάβεις κάποιο άλλο. Εναλλακτικά, μπορείς να επικοινωνήσεις με το τμήμα υποστήριξης τηλεφωνικά (210 3004441) ή ηλεκτρονικά (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) και να δηλώσεις την βλάβη.

10. Το  ποδήλατο που παρέλαβα παρουσίασε κάποιο πρόβλημα και είμαι μακριά από τον σταθμό ενοικίασης. Τι να κάνω;

Στην περίπτωση που το κοινόχρηστο ποδήλατο που έχεις παραλάβει εμφάνισε κάποιο πρόβλημα και βρίσκεσαι μακριά από κάποιο σταθμό, επικοινώνησε άμεσα με το τμήμα υποστήριξης 210 3004441 ή το τηλεφωνικό κέντρο του ΚΠΙΣΝ στο 216 8091000 για να δηλώσεις τη θέση σου και το πρόβλημα ώστε να λάβεις υποστήριξη.

11. Διαπίστωσα κάποια δυσλειτουργία ή ενέργεια βανδαλισμού. Τι να κάνω;

Παρακαλούμε να το αναφέρεις επικοινωνώντας άμεσα με το τμήμα υποστήριξης τηλεφωνικά (210 3004441) ή ηλεκτρονικά (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).